Bieganie w ciąży i po porodzie

Bieganie w czasie ciąży wpływa pozytywnie na jej przebieg, poprawia kondycję i samopoczucie przyszłej mamy, jest też świetnym przygotowaniem do powrotu do aktywności fizycznej po urodzeniu dziecka. Aktywność po porodzie również przynosi wiele korzyści: pomaga np. szybko odzyskać dawną figurę i formę. Jednak nie każda przyszła mama może i powinna trenować biegi.

Kto może biegać w ciąży?

Przede wszystkim najważniejszy jest brak przeciwwskazań do biegania od lekarza prowadzącego. Jeżeli lekarz nie widzi zagrożenia, kobieta nie musi rezygnować z aktywności, jaką wykonywała przed ciążą. Jeżeli natomiast kobieta przed ciążą nie trenowała biegów, lepiej, żeby nie zaczynała uprawiania sportu w swoim obecnym stanie – może być to dla jej organizmu zbyt gwałtowna zmiana.

 

Jak biegać w ciąży?

Dopuszczalna intensywność biegania podczas ciąży jest uzależniona od wcześniejszej aktywności biegowej przyszłej mamy. Jednak nawet jeśli kobieta przed ciążą uprawiała sporty intensywnie, teraz powinna trochę zwolnić tempo: biegać mniej forsownie i wesprzeć organizm ćwiczeniami siłowymi.

 

Powrót do biegów po porodzie

Jeżeli poród odbył się naturalnie i nie wystąpiły żadne powikłania, do biegania można wrócić już po kilku tygodniach. Warto jednak wcześniej skonsultować się z lekarzem prowadzącym.

Więcej w temacie:
Tagi:

Zadzwoń

Infolinia jest czynna w godzinach:
poniedziałek – piątek 7:00 – 21:00
sobota – niedziela 8:00 – 16:00

22 161-16-16 kontakt@enelsport.pl

ZOSTAW KONTAKT. ODDZWONIMY.

Wypełnij poniższy formularz. Oddzwonimy, opowiemy o szczegółach oferty i umówimy Cię na wizytę.

  1. rozwiń »
Dryń dryń

Skontaktuj się z nami

Dryń dryń Instagram Youtube